اطراف مشهد، مکانی مناسبی برای آفرود-راهبرد معاصر

اطراف مشهد، مکانی مناسبی برای آفرود

مشهد مقدس یکی از بهترین و مسافرپذیرترین شهرهای کشور ایران است که در همه فصول افراد بسیاری برای مسافرت و تفریح به آنجا سفر می‌کنند.
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۱ - ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 2022 April 25
کد خبر: ۱۳۰۸۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

به گزارش راهبرد معاصر، روش‌های مختلفی برای سفر به مشهد وجود دارد که تور مشهد از تهران یکی از پرطرفدارترین و شلوغ‌ترین آنها است. در این شهر زیبا سرزمین آبی، شهربازی، مکان‌های مناسبی برای آفرود و... وجود دارد که برای تفریح مناسب است.

 

به‌طورکلی یکی از تفریحات بسیار جذاب به‌ویژه جوانان آفرود است که طرفداران بسیاری دارد. حال ممکن است سوالاتی مانند آفرود مشهد کجاست؟ هزینه آن چه قدر است؟ ذهن شما را به خود مشغول کند. در ادامه سعی داریم به بررسی این مسائل بپردازیم، پس ادامه مطلب را از دست ندهید.

 

آفرود مشهد

آفرود و هر آنچه که باید در مورد آن بدانید!

رانندگی خارج از جاده یا آفرود ورزشی گران‌قیمت و هیجان‌انگیز است که اخیرا در بین جوانان رواج پیداکرده است. ممکن است برخی از افراد آفرود سواری را ورزشی ترسناک تصور کنند، درصورتی‌که اگر ماشین شما مناسب بوده و تجهیزات لازم را داشته باشد یک تجربه بسیار شیرین و به‌یادماندنی خواهد بود. توجه داشته باشید که برای جلوگیری از وارد شدن هرگونه آسیب به طبیعت و گیاهان این ورزش جذاب در بیابان‌ها انجام می‌شود.

 

اطراف مشهد مکانی مناسب برای آفرود

یکی دیگر از تورهای شلوغ و پرطرفدار تور مشهد از تبریز است. با توجه به اینکه مشهد دارای آب‌وهوایی گرم خشک است، در اطراف آن بیابان‌هایی وجود دارد که مکان بسیار مناسبی برای آفرود به ‌شمار می‌آید. در ادامه سعی داریم به معرفی‌ مکان‌های مناسب برای آفرود مشهد بپردازیم که شامل موارد زیر می‌شوند.

 

کویر مزینان

این کویر از توابع شهر داور زن، استان خراسان است که پتانسیل بالایی برای گردشگری دارد. این کویر زیبا دارای شب‌هایی خاطره‌انگیز با دیدنی‌های بسیاری است که بیشتر افراد از وجود آن اطلاعی ندارند. این روستای قدیمی با شهر داور زن به‌اندازه 6 کیلومتر فاصله دارد که بهترین مکان برای آفرود و زدن کمپ است. به‌طورکلی اگر به آنجا سفر کنید لحظات بسیار خوش و دل‌انگیزی را تجربه خواهید کرد.

 

دره چریک درگز

دره چریک دارای تخته‌سنگی در سمت چپ دره بوده که شیبی بسیار ملایم دارد و یکی دیگر از مکان‌های مناسب برای آفرود مشهد است.

 

کویر رضاآباد

یکی دیگر از کویرهای بسیار زیبا و جذاب کشور ایران کویر رضاآباد است که مناظر دیدنی و بسیار زیبایی دارد. می‌توانید در طول روز روی شن‌های آن قدم بزنید و در شب ستاره‌های زیبای آسمان را تماشا کنید. این کویر بکر در نزدیکی سبزوار و مشهد مقدس قرار دارد و محیط بسیار مناسبی برای آفرود و تفریح است. از دیگر تفریحات این کویر می‌توان رالی، شترسواری، موتورسواری و سافاری را نام برد. به‌طورکلی محیطی بسیار مناسب برای سفری تفریحی و هیجان‌انگیز است.

 

تورهای آفرود مشهد مقدس

تور آفرود نوعی تفریح، ورزش و سفر است و به سفرهایی که به‌وسیله خودروهای شاسی‌بلندی مانند WD4 صورت می‌گیرد، تور آفرود سواری گفته می‌شود. به‌طورکلی خودرو آفرود خودروهای مخصوصی هستند که اغلب موتورهای تقویت‌شده و فنربندی مناسب دارند که به همین علت توانایی عبور از مناطق ناهموار، تپه‌های شنی، کوهستانی و گل‌ولای را دارند.‌

 

لازم به ذکر است که نباید از خودروهای شخصی معمولی به تور آفرود بروید. همچنین تورهای آفرود جزو تورهایی هستند که مقصد خاص و مشخصی ندارند و برای عاشقان آفرود گزینه بسیار مناسبی است. درواقع با استفاده از آن می‌توانند به مکان‌های جدیدی برای فتح بروند و آفرود سواری در مکان‌های مختلف را تجربه کنند.

 

چگونه در تورهای آفرود مشهد شرکت کنید؟

می‌توانید با مراجعه به آژانس‌های مسافرتی تورهای مختلف آفرود را مشاهده کرده و هر یک از آنها را انتخاب کنید. به‌طورکلی می‌توانید به 2 روش زیر در تورهای آفرود شرکت کنید.

 

تور گروهی آفرود

تورهای گروهی آفرود محدود به شرایط خاصی مانند داشتن وسایل نقلیه مناسب نیست و همه افرادی که علاقه بسیاری به آفرود سواری دارند؛ می‌توانند در این تور شرکت کنند. درواقع این تورها نیز به دودسته تقسیم‌بندی می‌شوند. دسته اول تورهایی هستند که با وسایل نقلیه توریستی آنها را به محل آفرود می‌برند و در آنجا می‌توانند هیجانات و لذت آفرود سواری را تجربه کنند.

 

آفرود

دسته دوم تورهایی هستند که ماشین‌های آفرود را از تهران در اختیار شما قرار داده می‌شوید و می‌توانید از شروع سفر لذت آفرود سواری را تجربه کنید. لازم به ذکر است که باید در این دسته تعداد نفرات به حدنصاب خود برسد؛ اما تجربه هیجان‌انگیز و جالبی خواهد بود.

 

به‌طورکلی این تورها را به‌صورت یک‌روزه و یا چندروزه برگزار می‌کنند و می‌توانید در هریک از انواع آن شرکت کنید و لذت ببرید. تورهای چندروزه از سفرهای کوتاهی تشکیل می‌شوند و می‌توانید در هر شب در مکانی جدید اقامت داشته باشید. توجه داشته باشید که در این تور خبری از اقامت در هتل‌های چند ستاره نیست و به عبارتی باید خود را برای خاکی شدن آماده کنید.

 

تور با وسیله نقلیه شخصی

در این مورد خودتان یا اطرافیان ماشین آفرود دارند و می‌توانید با افرادی که دوست دارید و از بودن در کنار آنها لذت می‌برید به مناطق طبیعی سفر کنید. به‌طورکلی اکثر افرادی که دارای خودرو مخصوص آفرود هستند در انجمن‌های بخصوصی عضو بوده و هفته‌ای یک‌بار در تورهای آفرود شرکت می‌کنند.

 

هزینه تورهای آفرود مشهد چقدر است؟

به‌طورکلی عوامل مختلفی در تعیین میزان هزینه این تورها موثر هستند که می‌توان به نوع تور، هزینه اجاره خودرو آفرود، مدت‌زمان اقامت، شرایط، امکانات و... اشاره کرد. توجه داشته باشید که اگر خودتان ماشین آفرود داشته باشید میزان هزینه‌های شما کاهش می‌یابد.

 

جمع‌بندی

در این مطالب سعی کردیم به معرفی آفرود مشهد و بیابان‌های اطراف آن بپردازیم. مشهد مقدس یکی از زیباترین و مسافر پذیرترین شهرهای ایران است که در هر فصلی از سال می‌توانید به آنجا سفر کنید. این شهر زیارتی دارای طبیعتی بکر و مکان‌های مناسب برای تفریح است.

 

یکی از ورزش‌هایی که امروزه جوانان بسیاری را جذب خود کرده، آفرود است که بیابان‌های اطراف مشهد مکانی بسیار مناسب برای انجام این ورزش و تفریح به شمار می‌آید. می‌توانید با مراجعه به آژانس‌های مسافرتی تور آفرود خود را انتخاب کنید و بهترین و هیجان‌انگیزترین خاطرات را بسازید.

ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حمید سعدزاده
Finland
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
0
0
چقدر جالب من نمیدونستم مکانی برای افرود اطراف مشهد وجود داره
تحلیل های برگزیده